fredag den 26. marts 2010

Ugens Bad Press

Lego har rodet sig ud i en ret uheldig sag. De sagsøger nemlig en velgørenhedsorganisation, der hjælper fattige børn.

Velgørenhedsorganisationen hedder Project Legos, hvor Legos står for "Leadership, empowerment, growth, opportunity and substainability", men det minder åbenbart for meget om Lego (vi medgiver, at de to ord minder ret meget om hinanden). Og Lego begrunder sagsanlægget med, at de ellers vil være svækket, næste gang deres varemærke krænkes - og det har de sikkert ret i.

Men Lego vil ikke bare stoppe brugen af navnet, nej de vil også have erstatning - gange tre.

Og vi forudser Lego vinder og lænser Legos.

Så den eneste måde, Lego kan redde den her på, er, at de giver de penge, som de måtte vinde, tilbage til organisationen, så børnene får de penge, der er indsamlet til dem.

Denne konsulentbistand er gratis leveret af Good Press // Bad Press, men skulle Lego finde, at vi burde modtage belønning for indsatsen, beder vi Billund-giganterne donere vort honorar til Legos.

// © MPH

Ingen kommentarer:

Send en kommentar