tirsdag den 5. januar 2010

Moralsk patent #1

Hermed tager MediaPowerHouse moralsk patent på det journalistiske begreb 'Stereoreportage'.

Stereoreportage er et journalistisk koncept, der med fordel kan bruges til at dække events, hvor der er reportagemuligheder flere steder. De forskellige reportagedele bindes sammen i én artikel, der således byder på reportage fra flere steder på samme tid. Altså stereoreportage.

Fremgangsmåden er ikke nødvendigvis ny, men ordet optræder hverken på Google (og findes derfor ikke) eller i det nye Medie- og Kommunikationsleksikon. Det moralske patent er derfor nu taget.

Stereoreportage blev første gang nævnt i en Hovedopgave fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i september 2009. Reportagen var fra TV2's koncert på Co2penhagen-festivalen i København og en del af projektet 'Co2penhagen - klimaet på den danske dagsorden'.

4 kommentarer:

  1. det er et genialt koncept det der

    SvarSlet
  2. Hm, burde man ikke få nogen til at undervise i det på de danske journalistuddannelser.

    SvarSlet
  3. Husk "Generation Optur".

    SvarSlet
  4. Det kommer, Dall! Og Niels. Det arbejder vi på. Du er selvfølgelig gæsteforelæser

    SvarSlet