onsdag den 23. juni 2010

Ugens Stupid Press

Ja, vi har i denne uge omdøbt Ugens Bad Press til Ugens Stupid Press, for chefredaktør på Se og Hør, Kim Henningsens forslag i Journalisten er sgu for dumt.

Han ønsker sig tilbage til tiden før internettet. Ønsker sig, at det bliver forbudt at citere en historie i de første otte timer et trykt medies historie er på gaden.

Henningsen siger følgende til Journalisten (vi citerer uden skam):

»Det kunne for eksempel være, at vi indfører en otte timers karensperiode fra det øjeblik, et medie er sat til salg. De fleste medier bliver solgt inden for otte timer, fra de udkommer. Efter otte timer kan der være frit slag. Så vil nogle sige, at nyhederne skal præsenteres lige så snart, de er der, og at de skal lægges frem for folket. Det kan de have ret i, men hvis vi ikke passer på, så bliver der færre og færre medier til at lave det, vi skal, og så bliver mediebilledet langt mindre mangfoldigt.«

Vi siger bare:



Og så siger vi:

Ikke alene er det jo et komplet latterligt forslag, det er også uladsiggøreligt og vil blot flytte endnu flere til "uofficielle" eller sociale medier, der ikke følger mediernes gentlemansaftale (som i øvrigt ikke er galant overfor andre end konkurrenterne - og dermed netop ikke brugerne).

Hvis nu Se og Hør lige var kommet på gaden (altså for max otte timer siden), ville vi gerne benytte lejligheden til at citere en historie.

Da der er gået over otte timer siden sidste blad kom, vælger vi blot at overse denne historie om en våd mis...

// © MPH

Ingen kommentarer:

Send en kommentar